•  

.

Ice دانلود مستند قدرت نهفته هسته زمین   The Power Of The Earth Core

.

هسته زمین از عمق ۲۹۰۰ کیلومتری تا مرکز زمین گسترش دارد و ضخامت کلی آن ۳۴۷۱ کیلومتر است. مطالعات نشان داده است که در عمق تقریبی ۵۱۲۰ کیلومتری ، یک انفصال در خواص الاستیک هسته وجود دارد این ناپیوستگی که ناپیوستگی لمان نام دارد، هسته خارجی را از هسته داخلی جامد جدا می‌کند و هسته بیرونی از گوشته توسط ناپیوستگی گوتنبرگ – ویشرت جدا می‌شود. در حالت کلی هسته از سه قسمت هسته بیرونی ، هسته جامد داخلی و هسته مرکزی تشکیل شده است. هسته بیرونی از ناپیوستگی گوتنبرگ – ویشرت در عمق ۲۹۰۰ کیلومتری شروع و تا عمق ۵۱۲۰ کیلومتری که ناپیوستگی لمان قرار دارد ادامه می‌یابد. ترکیب عمومی هسته آلیاژ آهننیکل ( Ne-Fi ) است و به همین دلیل به آن نیف یا نیفه نیز می‌گویند. لازم به ذکر است که امواج S از هسته مایع خارجی عبور نمی‌کنند. هسته خارجی دارای حرکات همرفتی است که سرعت آن ها چندین کیلومتر در سال است. حرکت وضعی زمین تاثیر به سزایی در این حرکات داشته و این اثربه نام تاثیر کوریولیس نامیده می‌شود. گردش هسته خارجی دارای تقارن استوایی می‌باشد که توسط دو لکه برآمده در سطح هسته مایع مشخص می‌شود و این دو لکه در حقیقت محل تظاهر سلولهای واگرا در سطح می باشند. این سلولهای واگرا در سطح هسته مایع و در مرز بین لایه و هسته مایع به صورت شعاعی پخش شده و در راستای نصف النهاری که تقریبا در راستای شمال و جنوب زمین هسته مایع را دور می‌زند، بهم رسیده و در این محل همگرا می‌باشند. این بخش احتمالا به فرم یک گودی حلقه مانند دور هسته مایع و در راستای شمال – جنوب تظاهر پیدا می‌کند. مستند زیبای “ قدرت نهفته هسته زمین _ The Power Of The Earth Core ” از سری مستندهای قدرت مخفی زمین | ThePower Of The Planet دریافت کنید ، امیدواریم از تماشای این مستند زیبا لذت ببرید.

.

 

.

dl دانلود مستند قدرت نهفته هسته زمین   The Power Of The Earth Core لینک دانلود مستند ( غیر مستقیم ) :

.

دانلود پارت اول _ حجم ۱۹۵ مگابایت دانلود پارت دوم _ حجم ۱۹۵ مگابایت
دانلود پارت سوم _ حجم ۱۶۷ مگابایت  

.

help دانلود مستند قدرت نهفته هسته زمین   The Power Of The Earth Core برای راحتی در دانلود این مطلب را مطالعه فرمایید. ( لینک مستقیم )

.

size دانلود مستند قدرت نهفته هسته زمین   The Power Of The Earth Core حجم فایل : ۵۵۷ مگابایت

.

pass دانلود مستند قدرت نهفته هسته زمین   The Power Of The Earth Core پسورد : www.ariyadownload.com ( به کوچک بودن تمامی حروف دقت شود